از قالب فروش فایل زونکن رونمایی شد (کلیک کنید)

تبلیغات آگهی آنلاین

تبلیغات آگهی آنلاین

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد، به عبارت دیگر نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده و معتبر اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید. در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی۱، تبلیغ‌دهندگان۲ (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر۳ نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند. در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف ۱۹۹۹). در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم۴ در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود. سیار پیش آمده که مدیران شرکت‌ها در مورد موفقیت تبلیغات اینترنتی در ایران(به دلیل کند بودن روند IT نسبت به سایر کشور‌های دنیا) اظهار شک و تردید کرده‌اند و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشور‌های دنیا وجود دارد نمی‌دانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتاده‌است. لذا می‌توان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه. باوجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر کشور‌ها وارد شده ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گامهای بسیار سریع تری در حال پیشرفت می‌باشد.
حال طبق این تعاریف به زبانی ساده تر می توان گفت درج آگهی اینترنتی نوعی تبلیغات اینترنتی است. و در این راستا تمامی آگهی‌دهنگان تبلیغاتی در اینترنت، بیش از هر چیز این نکته برایشان بسیار مهم است، که در هنگام جستجوی کالا و یا خدمات ارائه شده توسط ایشان از طریق کاربران اینترنتی، همواره آگهی‌هایشان در رده اولین یافته‌های موتورهای جستجوگری همچون گوگل قرار گیرد. ازهمین رو درج آگهی اینترنتی رایگان در نیازمندیها برای کسانی که سایت ندارند، می‌تواند بسیار مناسب باشد. به این ترتیب سایت و در نتیجه برند شما بیش از پیش دیده خواهد شد.
لذا می‌توان گفت، تبلیغات اینترنتی دارای جایگاه بالایی قرار گرفته و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها شده است زیرا  که طبق نتایج، تبلیغات اینترنتی تاثیر بی اندازه ای در جذب کاربر و مشتری دارد. با تبلیغات در سطح اینترنت برند تجاری و کسب و کار شما معرفی می شود که نتیجه، افزایش فروش محصولات و خدمات شماست. و موضوعی که جلب توجه میکند نوع رقابت در این قسمت از بازار است. سایت های تبلیغاتی متنوعی در این حوزه وجود دارند اما اکثر آن ها به شکل ناشیانه ای از هم کپی کرده اند. بنابراین با مقداری خلاقیت و نوآوری میتوانید در این بازار برای خود جایگاهی محکم درست کنید.
و نکته مهمی که وجود دارد تعداد مخاطبان و بازدید کنندگان است که نقش بسزایی در سایتهای تبلیغاتی آنلاین ایفا می کنند.بدین گونه که اگر سایتی که برای شما طراحی گردیده مخاطبان فراوانی داشته باشد قاعدتاً آگهی‌های بیشتری هم به سمت سایت شما سرازیر خواهد شد. زیرا آگهی‌دهندگان بیشتر مایلند فعالیت، کالا و خدمات خود را در سایتهایی عرضه نمایند که آگهی و تبلیغ آن‌ها مخاطبین بیشتری داشته باشد. و بررسی ها نمایانگر آن است که اشخاص علاقه‌ای به گذاشتن آگهی خود در بسیاری از سایتهای نیازمندی و تبلیغاتی غیر معتبر رایگان ندارند. چرا که با وجود اینکه هزینه‌ای را  نمی‌پردازند، یقین دارند که قرار دادن آگهی بدون مخاطب و کاربر، بی‌اثر و بی‌حاصل خواهد بود و برعکس حاضر هستند در سایتهای پرمخاطب هزینه کنند تا آگهی آن‌ها بالاتر از آگهی‌های رقبایشان، در دید و توجه کامل قرار گیرد.
این نکته را نیز باید در نظر گرفت که مخاطبینی باعث دیده شدن سایت شما می شوند که به‌ طور هدفمند وارد سایت شده باشند و از منابع غیر مرتبط جذب نشده باشند برای این منظور بهینه سازی سایت در کنار طراحی سایت  نیز در اولویت است. به عنوان مثال اگر فردی در موتورهای جست‌وجو واژه خانه را سرچ می‌کند، اگر طراحی سایت تبلیغاتی و نیازمندی شما با محتوای کلید واژه مورد سرچ برای موتورهای جست و جو بهینه شده باشد و سئوی مناسبی داشته باشد قاعدتاً باعث افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد شد و در رتبه های بالا سایت نمایان می‌شود و درنتیجه کاربران به ‌طور مستقیم وارد آن خواهند شد و پس از مشاهده‌ی آگهی و ایجاد علاقه‌مندی به آگهی‌دهنده سفارش خواهند داد.
و در حالت متقابل نیز آگهی‌دهندگان هم ، با دیدن جایگاه و پر مخاطب بودن وبسایت شما در موتورهای جست‌وجو متقاعد می‌شوند که در سایت شما آگهی خود را قرار دهند.
از نکاتی که باید صاحبان کسب‌وکار که قصد طراحی سایت های تبلیغاتی ، طراحی سایت نیازمندی آنلاین و یا طراحی سایت آگهی آنلاین رادارند، باید دقت کنند این است که باید سایتهایی تخصصی در حوزه‌های مختلف ایجاد کنند، مثلاً طراحی سایت تبلیغاتی و نیازمندی در زمینه مسکن و یا طراحی سایت تبلیغاتی و نیازمندی برای کالاهای دست‌دوم و کارکرده و . . .
در طراحی سایت تبلیغاتی و نیازمندی در مواقعی هم طرح‌هایی از قبل تولیدشده و ایجادشده‌اند که منافع زیادی برای صاحبان آن‌ها ایجاد کرده‌اند، مثلاً طراحی یک سایت برای خرید و فروش خودرو و یا خرید و فروش لوازم الکترونیکی و دیجیتالی کارکرده مانند لپ‌تاپ‌ها و موبایل و…که طراحی سایت تبلیغاتی و نیازمندی مانند آن‌ها بسیار می‌تواند مفید باشد.
راههایی جهت تبلیغات سایت پیشنهاد می گردد:
مورد اول، درج بنر تبلیغات با توجه به هزینه های بالایی که سایت های معتبر اعلام می کنند یا حتی سایت هایی که به صورت کلیکی بنر را در سایت های مختلف درج میکنند.
طبق تجربه بنده این روش فقط برای برندینگ بازدهی داره و ورودی چندان زیادی به سایت مبدا ندارد و اصولا شرکت های تجاری خیلی بزرگ برای تبلیغات بنری هزینه زیادی میکنند.
مورد دوم، تبليغات کليکی گوگل این روزها بازدهی خوبی دارد ولی با توجه به قیمت فعلی دلار بابت هر کلیک بسته به رقابت کلمه کلیدی شما ممکن هست حدود ۲ الی ۴ دلار از حساب شما کسر گردد و این هزینه خیلی بالایی هست چون معمولا همه کلیک ها منجر به خرید از شما نمی شود.
راه ها ذکر شده پر هزینه می باشد و ممکن هست کسب کارهای کوچک این امکان را نداشته باشند که هزینه بالایی برای وب سایت یا تبلیغات اینترنتی پرداخت کنند.
مورد سوم: درج آگهی در سایت های درج آگهی رایگان (سایت های نیازمندی) که مورد بحث این مقاله ما می باشد. کم هزینه ترین تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات بدون هزینه در واقع اگر خودتون اقدام به درج آگهی می کنید.
سابقه سایت های نیازمندی رایگان در ایران حدود بیش از ۱۳ سال می باشد و تعداد سایت های نیازمندی روز به روز در حال افزایش می باشد.
در سایتهای نیازمندی آگهی به دو صورت آگهی درج می شود:
درج آگهی رایگان ; که در بیشتر سایت های معتبر امکان درج لینک به سایت شما نیست.
آگهی ویژه ; که شما می توانید لینک سایت یا وبلاگ خودتون در آگهی درج کنید.
سایت های درج آگهی استراتژی های متفاوتی جهت درج آگهی دارند. مثلا شما در بعضی از سایت ها می توانید بی نهایت آگهی رایگان درج کنید.
درج آگهی نیاز به تخصص خاصی ندارد. منتهی نکاتی هست که اگر رعایت شود آگهی های رایگان می تواند برای شما بازدهی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان